Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

 

 

 

 

 

PŘIJÍMÁME PLATBY KARTOU:

 

 

   11 let na trhu 

 30.000 odbavených objednávek

   5000 položek skladem

Sleva

 

CO JE U NÁS NOVÉHO?

arr3Opět naskladněnoOpět jsme pro vás naskladnili chybějící a vyprodané velikosti dívčích pyžam: S2852 v růžové...

10. 10. 2018 | Maminky a babičky

Canisterapie podruhé... tentokrát ve školce a škole. A proč zrovna tam?

Co je to canisterapie, jste se již dozvěděli z předchozího článku. Ale proč ji zavádět do školských zařízení?

Ne každý má pejska doma a přítomnost zvířete dokáže jednoznačně vyvolat dobrou náladu. A je to potřeba nejen ve školských zařízeních. Pes umí rozptýlit děti každého věku, vykouzlí jim na tváři úsměv, pobaví je, vytvoří jim ze všedního dne nevšední. Využívá se při výukových činnostech, které se mohou zaměřit na různá témata (poznávání barev, počítání, procvičování jemné motoriky, komunikace), nebo jen jako zpestření vyučovací hodiny. Děti zjistí, že na rozdíl od plyšáka je pes živá bytost, jež má své potřeby i své vyjadřování, a naučí se, jak ke zvířeti přistupovat. Canisterapie také pomáhá odbourat strach ze zvířat a ukazuje, jak se vyhnout případnému napadení psem.

Při canisterapii ve školském zařízení dochází k rozvíjení komunikačních schopností dítěte. Psovod a děti se na začátku canisterapie nejprve seznámí, vysvětlí si, co je to canisterapie, k čemu se využívá, jaké rasy se k této terapii hodí, jak se s takovým psem pracuje, jaké další zvířecí terapie existují. Dále se dozvědí o historii soužití psa a člověka, co je to psí řeč, jak se o čtyřnohého kamaráda starat a jiné zajímavosti. Vše je přizpůsobeno věku dětí.

 

Praktická část canisterapie

V praktické části si ukážou reakci psa na povely, poslušnost, triky a samy si vyzkouší kontakt se zvířetem, např. půjčení psa na vodítku a chůzi s ním, přelézání psa, hlazení srsti, krmení a další aktivity, které procvičují jemnou motoriku a zručnost. Oblíbenou činností je přiřazování tematických obrázků a rozlišování reakcí psů na fotografiích, kdy děti určují, jestli se pes zlobí, bojí se nebo si chce hrát. Menší děti poznávají z obrázků pohádky nebo různá zvířátka a vybarvují omalovánky.

Všechny tyto aktivity děti velmi baví a na konci hodiny se většinou i velký „strašpytel“ s pejskem prochází po třídě.

Takové ozvláštnění dne nebo vyučovací hodiny se vždy předem domlouvá s rodiči, kteří by se ale neměli pozastavit nad tím, že je tato činnost většinou hrazená. Péče o psa vykonávajícího canisterapeutickou činnost je poměrně nákladná záležitost. Úhrada zahrnuje hlavně dopravu psovoda a psa do zařízení, pojištění, nadstandardní veterinární péči, úpravu srsti, pamlsky, přípravu hodiny a doplňkových materiálů a také čas strávený ve školském zařízení, kdy si často bere psovod ve svém zaměstnání dovolenou.


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ